Fjällräven – jó szándékkal létrehozott márka

Fjällräven a svédországi Örnsköldsvik kisvárosból származik, ahol a hegyek és az erdők találkoznak a tengerrel. Ez egy outdoor ruházattal és felszereléssel foglalkozó cég, amely elkötelezett a természet hozzáférhetővé tétele iránt. Az igazi svéd stílusban az egyszerűségre és a praktikumra helyezzük a hangsúlyt, és amennyire csak lehetséges, tiszteljük a környezetet.

Ezt csináljuk:

  • Funkcionális, tartós és időtálló outdoor berendezéseket fejlesztünk
  • Felelősségteljesen viselkedünk a természettel, az állatokkal és az emberekkel szemben
  • Inspiráljuk és felkeltjük az érdeklődést a szabadtéri élet iránt

„Több mint 50 éve megyünk; Remélem, soha nem jutunk el oda.

A Fjällräven logó története

Logó Fjällräven - amint azt ma is tudja - 1960-ban alapították, amikor a Fjällräven alapítója, Åke Nordin elkezdte árulni első hátizsákjait. A „logó” akkoriban inkább illusztráció volt: egy lefelé futó róka rajza. Azonban Åke egyik rendszeres látogatása során a stockholmi Friluftsmagasinet (ma Naturkompaniet) üzletben, ahol az első Fjällräven termékeket árusították, a logó kezdett formát ölteni. A Friluftsmagasinet üzletvezetőjével, Erland Westerberggel és Nils Hillman marketingmenedzserével együtt Åke elkezdett vitázni és ötleteket firkálni a gyűrött szalvétákkal kapcsolatban az üzlet szűkös konyhájában.

A csillogó szemű, összekuporodott sarki róka logója, amelyet a város utcáin, valamint az erdőkben és a vadonban láthat majd. A felmérés kimutatta, hogy a svédek 95%-a ismeri a márkát és be tudja sorolni. Kjell Olsson grafikáinál a logó elkészítése egyike volt annak a sok szerződésnek, amelyet a Friluftsmagazinet katalógusának elkészítésével kapcsolatban nyert el. Eszébe sem jutott, hogy pénzt kérjen Åké-től, pedig sok időt töltött alkotással. Ennek ellenére az Arctic Fox logó lett a legsikeresebb, amit pályafutása során tervezett.

A logó kialakítása annyira funkcionális, hogy Åke eszébe sem jutott változtatni vagy frissíteni. Egészen a közelmúltig. 50 év intenzív használat után a grafikai identitás újraélesztésre és frissítésre szorult, különösen a digitális formátumban való működés érdekében.

Göran Söderström megbízást kapott egy új és egyedi Fjällräven betűtípus létrehozására. Az új Arctic Fox betűtípus megőrizte a frankfurti betűtípus örökségét, miközben megfelel a sokoldalúság és olvashatóság új követelményeinek.

ARCTIC FOX KEZDEMÉNYEZÉS

Bárki, aki találkozik a sarki rókával a vadonban, örökké emlékezni fog rá. A Fjällräven cég névre keresztelt róka egy karizmatikus állat, amelynek egyedi tulajdonságai segítenek túlélni a sarkvidéki hegyek zord téli környezetében. Félénk, de játékos. Skandináviában pedig sajnos a veszélyeztetett fajok közé tartozik.

Azok a rajongók, akik a közösségi médiában nézik a Fjällrävent, láthattak egy helyszíni fotót, amelyen a Stockholmi Egyetem hallgatói a Fjällräven önkénteseivel együtt leltárt készítettek a svéd hegyekben található új sarki róka almokról és azok kiegészítő táplálásáról. A nyári frisslevegő-brigád néhány szerencsésnek konkrét példája a Fjällräven és a Stockholmi Egyetem hosszú távú, kölcsönös együttműködésének. Egy másik kezdeményezés, amely valószínűleg sokkal fontosabb, mint az említett önkéntes projekt, az Állattani Tanszék doktori képzési programjának anyagi támogatása.

"Úgy gondoljuk, hogy a kutatás és az ismeretek bővítése a legjobb módja a sarki rókák megmentésének. Ezért fontosnak tartjuk az egyetemmel való együttműködésünket, amelyet bevontunk az Arctic Fox kezdeményezésbe."

A Fjällräven egy különleges kollekciót is bemutat, amely kéz a kézben jár a kezdeményezés filozófiájával. A szándék az, hogy e termékek értékesítéséből származó bevételből finanszírozási alapot teremtsenek a projekttámogatáshoz. Pontosabban ezek a Kanken Art kollekció termékei, amelyeket a közönség által kiválasztott képzett tervezők terveztek. A projektekhez hasonlóan itt is benyújthatja hátizsákjának és kiegészítőinek nyomtatási tervét, és remélheti, hogy a tiéd nyer.

Anyagok:

A természet itt, Fjällrävenben az állandó inspirációs forrásunk. És ez vonatkozik az anyagválasztásunkra is. Amikor csak lehetséges, közvetlenül a minket körülvevő környezetből szerezzük be az anyagokat. Olyan anyagok, mint a gyapjú, pamut és pehely. Ha ez nem sikerül, a természet eszméire támaszkodunk. Sok anyagunkat házon belül fejlesztjük, másokat pedig az iparág legjobb beszállítóival. A Fjällrävennél nem csak arról van szó, hogy olyan termékeket hozzunk létre, amelyek megfelelnek az Ön elvárásainak; olyan anyagok kifejlesztéséről is szó van, amelyek ellenállnak az út igénybevételének, miközben minimálisra csökkentik a környezetre gyakorolt ​​hatásunkat.

G-1000

A G-1000 anyag az alapanyagunk. A hátizsáktól a kabátig és nadrágig mindenben használjuk. Ez egy sűrű szövésű anyag, amely 65% ​​poliészterből és 35% pamutból készült, és a grönlandi viasz használatának köszönhetően alkalmazkodik a különböző éghajlati viszonyokhoz. Tehát megfelelő gondozás mellett hosszú évekig kitart, és mindenféle kalandban csatlakozik hozzád. Az újrahasznosított és szerves anyagok felhasználása iránti elkötelezettségünk részeként most minden G-1000-es szövetünkből környezetbarát változataink vannak – újrahasznosított poliészterből és szerves pamutból.

1968 óta

A G-1000 1968-as bemutatása óta számos különféle változatot fejlesztettünk ki. Mindegyik tartós, szellőző, szélálló és UV védelmet nyújt. A grönlandi viasz hozzáadásával vízállóvá és még szélállóbbá és tartósabbá is válnak. De a G-1000 öt változatának mindegyikének megvannak a maga sajátos előnyei.

Legfőbb küldetésünk és mozgatórugónk mindig is az volt és mindig is az volt, hogy minél több embert tegyünk lehetővé és inspiráljunk arra, hogy időt töltsenek a természetben. Azt akarjuk, hogy termékeink segítsenek Önnek biztonságban és otthonosan érezni magát a szabadban, most és a jövőben is. Azt akarjuk, hogy veled legyenek a legemlékezetesebb utazásain és kalandjain. Ezért fejlesztünk és alkotunk átgondolt módon, és egész életen át tartó viseletre tervezzük. Nem törekszünk rövid távú célokra, nem követjük a trendeket és nem kötünk kompromisszumot a minőség terén. Jövőnk és a természet jövője összefügg.

Ismerkedj meg Kånkennel

Az 1970-es évek végén Åke Nordin - az elismert és növekvő svéd szabadtéri márka, a Fjällräven alapítója - olvasott egy cikket azokról az iskolásokról, akiknél fiatal korukban hátproblémák jelentkeztek. A probléma a nehéz és terjedelmes hátizsákjuk volt. Åke, aki egy turista hátizsákkal indította el a Fjällräven-t, úgy döntött, hogy kidolgoz egy iskolamodellt. Kialakítása ugyanazon a funkcionalitás, tartósság és kényelem elvein alapult, mint bármely Fjällräven kiegészítőnél. Nadrágtól és kabáttól a sátrakig és hálózsákokig.

A Kånken először 1978-ban jelent meg, és ma a Fjällräven legikonikusabb terméke. Ahogy a márka hírneve a kiváló minőségű kültéri felszerelések terén nőtt az évek során, úgy nőtt a Kånken világméretű népszerűsége is. A négyzet alakú hátizsák különböző változatait fejlesztették ki, színpalettáját bővítették és frissített anyagokat adtak hozzá. Ennek ellenére minden iterációnak ugyanaz az időtlen kialakítása volt, amely az első nap óta népszerű volt.

A Kånken ma már általános név; minden korosztályhoz és az élet minden területéhez tartozó emberek viselik. A széles termékválasztéknak köszönhetően mindenki számára megtalálható a tökéletes Kånken.

A környezettel összhangban lévő kültéri berendezések legjobbjainak lenni azt jelenti, hogy mindig innovatívabb és fenntarthatóbb megoldásokat keresünk. Ebbe beletartozik az újrahasznosított és szerves anyagok felhasználása, a PFC-mentes impregnálás és a generációk óta hordható és szerethető termékek fejlesztése.

A természet örökre itt van Fjällrävenben a szívünkben. Innen jövünk, és mindig is ez lesz a célunk. Nem hódítjuk meg a hegyeket, nem szelídítjük meg a folyókat és nem borítjuk el az időjárást. Lassan megyünk. Óvatosan lépkedünk. Mindig nagyra értékeljük a látogatást, és a visszatérés vágyával távozunk.

A minőségi és tartós Fjällräven ruházat teljes választéka itt található: FJÄLLRÄVEN ruházat